|
Kan du se om en bus har partikelfilter ?
|
Grand National , Finderup 2007 billeder , filmklip 2 min. 12,8MB 235 kørere var tilmeldt til start. Se resultater på FMS GrandNational 2007 i konkurrencen for klubhold var der tilmeldt 13 klubhold, 5 gennemførte, FAM blev nr. 4 med Thomas Madsen B250/500(1 omg), Lars P. Jørgensen B250/500 (4 omg.) og Jesper Blach OB33C ( 3 omg.). På grund af sommerens megen regn var Jesper udstyret med snorkel gennem hele løbet. Billeder fra ryttergård. Strategien var at gennemføre så mange sikre omgange som muligt, men egentlig fik de fleste vist styret lysten allerede efter 1. omgang. Men på trods af banens mange "udfordringer" skal der lyde en kæmpe tak til Fyens Motorsport og alle de frivillige hjælpere der endnu engang har gjort et fantastisk stykke arbejde før under og efter løbet. Vi ses forhåbentlig igen næste år. ( se mange herlige billeder på Fyens Motorsport hjemmeside under galleri). Jeg er personlig meget godt tilfreds med mine 3 omgange. Læs også beretningen på DMU sport fra kørerrepræsentant Lars Bo . Grand National, Finderup 2006 Billeder fra ryttergård, start og depot filmklip 0,30min. 2,94MB Så blev det efter de sidste to års mudderkørsel muligt at prøve en tør bane, men til gengæld var det meget svært at se noget når man kørte efter en anden kører. Der var 220 kører til start, et par faldne krigere på første omgang, den første lige efter starten blev snævret ind til kun 3 - 4 kørers brede, én anden havde det skidt ved 14 km mærket. Vi - Oliver 219, Emil 220 og Jesper 467 havde i lighed med tidligere år aftalt at følges ad. Men efter 2. omgang blev den aftale ophævet, vi gjorde det sværere for os selv at skulle følges ad. Oliver fik glæde af at blive frigivet han nåede 4 omgange endda på en cykel som manglede 2. gear og i al det sand er det utrolig flot klaret. Emil fik væsentlig større udbytte at GN turen i år og kørte tre omgange også en flot præstation. Jesper måtte en tur ud over styret på anden omgang, med et kort dobbelt syn til følge, men op på cyklen og af sted igen så faldt synet til ro igen.. Emil ventede et par hundrede meter længere fremme. Først ville Jesper bare til depot, men blev alligevel frisk nok til endnu en omgang, den tredje. En stor tak for hyggeligt selskab og hjælpsomhed til Thomas, Peter & Pernille, Henrik, Michael, Nikolai og Jens Ulrik. Tak til Julie, som fangede stemningen i søgeren. Og selvfølgelig en kæmpe tak til alle fra Fyens Motorsport, der har den store udfordring med at arrangere GN løbet ved Finderup
Grand National, Finderup 31/7 2005 se billeder ved at klikke på linket Familieudflugten til Grand National 2005 via Viborg Camping, Daugbjerg og Mønsted Kalkgrubbe. Anni Blach var med som service og forplejningschef. Julia, feriebarn i 14 dage, ride veninde til Nanna, fik sig et utilsigtet lift med til Viborg. Nanna deltog i 85cc klassen og blev med 3 fuldførte omgange på den 17 km lange bane nr. 12 ud af 16 deltagere, - flot præstation. Emil, Oliver og Jesper startede sammen med 179 andre kørere på den 33 km lange bane. Emil gennemførte en omgang og ventede derefter i depot. Jesper kørte på 250 4takt for kun 3. gang og havde endnu ikke fundet teknikken til stå stille holde balancen og sparke den i gang med de korte ben. Oliver og Jesper kørte 2. omgang, men forfulgt af tekniske problemer. For meget grus med i kæden til bagtandhjulet betød at vi i et sving måtte til at løsne baghjulet og justere kæden på ny. Senere i et vandhul smuttede Olivers cykel ned i det dybeste spor, cyklen hvilede med fodhvilerne på kanterne af sporet der var så dybt at selv fodhvilerne stod under vand. Jesper måtte stille sin cykel og hjælpe Oliver med at få løftet hans motorcykel op af det meget dybe spor. Derefter brændte Olivers tændrør af, men heldigvis havde vi taget lidt værktøj og et tændrør med i vores vandrygsække. For at gøre situationen lidt mere barsk var det ellers så pæne vejr holdt op og nu stod regnen bare ned i tykke stænger. Det var stort set umuligt at have crossbrillerne på enten var de våde, beskidte eller duggede. Banen blev ubarmhjertig fedtet og svær og køre på. Rødderne i skovbunden føltes som ruller eller brun sæbe. Man fik fornemmelsen af at cyklen stod i frigear, men så var det bare baghjulet der kørte rundt på en glat rod. Så var det om at komme hurtig af cyklen og løfte den op over og videre. Da vi kom i depot efter kun anden omgang besluttede vi at vente her til førende rytter havde kørt de 6 omgange og så køre samlet i mål. Vi havde inden løbets start tilmeldt os som klubhold. Der var i alt tilmeldt seks klub hold. Vi sluttede på en 2. plads i konkurrencen for klubhold. På fire af holdene var der udgået en kører. I total placeringen blev Oliver nr. 134, Jesper 135 og Emil 143. der var 39 der udgik af løbet. I C 125 blev vi nummer 11,12 og 14. Vi agter helt klart såfremt det bliver muligt, at deltage i Grand National i Finderup igen i 2006 Der er helt klart en fed fornemmelse, at køre på en bane der er anlagt i den vilde natur. Det er umuligt at forholde sig til hvor man er henne i verden, når bare man er nået et lille stykke ud på den 33 km lange rute. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at rette en kæmpe TAK til arrangørerne Fyens Motor Sport for et rigtig godt og dejligt tilrettelagt løb. Ikke mindst en stor tak til alle de frivillige hjælpere der bruger en hel dag før og efter løbet på at tilrettelægge banen og samle pile, flag, efterladte motorcykler og sårede kørere op efter at løbet er flaget af. videoklip fra Grand National 2005 3,48 min. 10,6MB Oliver med 202, Emil 213 og Jesper 203 som startnummer i GN 2005 Billeder fra tur til Grand National 2004 , Finderup ved Viborg. via Veterangames på Uhrebanen, Mønsted og Daugbjerg Kalkgrubber. Hjemturen gik via El-museet i Tange.
Grand National er en bane der er anlagt til dette ene arrangement. En rundstrækning på 33 kilometer gennemkøres til førende kører har kørt maksimalt seks omgange. 201 motorcykler samt kørere står HELT stille. De starter først motoren efter at et kanon slag har givet signal til start. Oliver og Jesper Blach gennemførte fire omgange på 4 timer inklusive 3 optankninger af benzin og væske. Emil Blach var med som forplejnings- og servicechef.. En ultimativ oplevelse.
|